"בית הדין הצבאי יגזור היום את דינו של מרתון ירושלים"

    דוד קורצוייל 5 Comment on "בית הדין הצבאי יגזור היום את דינו של מרתון ירושלים"

    המרתון שיביא לסגירת כבישים בירושלים החל מיום חמישי בלילה אמור לפקוק את העיר וההפגנות רק יחריפו את שיבושי התנועה. בנוסף, התפרצותם של אלפי מפגינים למסלולי הריצה עלולה לשבש את כל התחרות השנתית היוקרתית

    צילום: ישראל קליין
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעצרו של תלמיד ישיבה נוסף שנחשב עריק בשל סירובו להתייצב בלשכת הגיוס, עלול לגרום שוב לשיבושי תנועה קשים בכל רחבי הארץ ולפגוע בקיומו של ארוע ספורטיבי בינלאומי שאמור להתקיים בסוף השבוע בירושלים.

    ביום ראשון בלילה עצרה המשטרה הצבאית תלמיד ישיבה בביתו באופקים, לאחר שהוכרז כעריק מזה למעלה משנה. הבחור נמנה על תלמידי הישיבות הנאמנים לדרכו של מרן הגר"ש אויערבאך אשר מתנגדים לכל שיתוף פעולה עם לשכות הגיוס.

    כזכור, לפני מספר שבועות נעצר תלמיד ישיבה מסיבות דומות והדבר גרם להפגנות בכל רחבי הארץ. גורמים במשטרה חוששים כי המחזות של שיבושי תנועה קשים יחזרו על עצמם ומזהירים שוב כי ינקטו ביד קשה בכל מקרה של הפרת חוק והפרעה לסדר הציבורי.

    דוברי "הועדה להצלת עולם התורה", הגוף שמוביל את צעדי המחאה נגד גיוס תלמידי הישיבות, אומרים כי הם מתייחסים בחומרה מיוחדת למעצר האחרון, משום שבניגוד למקרים שבהם התרחשו מעצרים באקראי, הפעם נעשה המעצר בצורה יזומה ע"י שוטרים צבאיים שניצלו את שהותו של הבחור בביתו לחופשת פורים. מבחינתם זו עליית מדרגה שמחייבת תגובה הולמת.

    מתנגדי הגיוס בציבור הליטאי כבר הפתיעו בשנים האחרונות בעוצמת ההפגנות, כמו גם באמצעי המחאה המגוונים. לפני כשלש שנים, למשל, הפעילו שיירות רכב שפקקו צירי תנועה מרכזיים. במקרים אחרים הפעילו משמרות מחאה ליד בתיהם של חיילים חרדים הנמנים על מערך הגיוס וגרמו להם לקושי חברתי בסביבתם החרדית. הפעם הם הציבו ברשימת היעדים שלהם את שיבושו של מרתון ירושלים שאמור להתקיים ביום ששי הקרוב.

    המרתון שיביא לסגירת כבישים בירושלים החל מיום חמישי בלילה אמור לפקוק את העיר וההפגנות רק יחריפו את שיבושי התנועה. בנוסף, התפרצותם של אלפי מפגינים למסלולי הריצה עלולה לשבש את כל התחרות השנתית היוקרתית.

    במרתון צפויים להשתתף אלפי משתתפים מכ- 60 מדינות מרחבי העולם ומרחבי הארץ, והוא נחשב ארוע תדמיתי משמעותי שאמור לעודד את התיירות לירושלים ובד בבד לקדם את המעמד המדיני של העיר בזירה הבינלאומית.

    מתנגדי הגיוס אומרים שבאם יוחלט לצאת להפגנות ביום שישי הקרוב, הדבר יאתגר את משטרת ישראל בצורה חסרת תקדים. "כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולי מירוץ של עשרות קילומטרים תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים, כאשר במקביל יצטרכו כוחות אלה להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל רחבי המדינה", אמרו. לדבריהם "באם יתעקשו רשויות הגיוס למצות את הליך המשפטי, הם יגרמו במו ידיהם לאנדרלמוסיה חסרת תקדים. בית הדין הצבאי יגזור היום לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של מרתון ירושלים".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אבל מה זה קשור למרתון???

      1. למה לא???
        אתה מתכונן לרוץ??
        תעלה על מכשיר ריצה ביתי!!!
        יהיה כיף!

    2. 4

      די להתבוללות ההשכלה! מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הביע דעתו דעת תורה בנחרצות נגד הלימודים האקדמאיים!

    3. 3

      רשעים ארורים! לעצור בחור ישיבה ועוד בפורים?
      מדובר במלחמה! כפיה חילונית מטורפת!

    4. 2

      תגידו הם מפגרים העצניקים האלו ועוד להתקרב למרתון עם כל הפריצות??????????????